נעלי ספורט אורטופדיות לנשים: איך תדעו שבחרתן נכון?

Table of Contents

קיבלתם המלצה לנעול נעל אורתופדית?  שימו לב, לא כל נעל עשויה להתאים לכם.

כן, גם נעל אורתופדית צריך לדעת לבחור ב"פינצטה". בחירת נעל שגויה עלולה לגרום להשלכות רבות על חייכם. כף הרגל היא הבסיס לעמידה שלנו, וכאשר היא נפצעת או ניזוקה איכות החיים שלנו עלולה לרדת משמעותית עד כדי חוסר תפקוד המצריך את תנועת הרגליים.

במאמר הבא תוכלו לקרא אודות הפרמטרים שכדאי לשים עליהם דגש בעת רכישת נעל ספורט אורתופדית.

מידה נכונה

גם אם אתם יודעים בע"פ את מידת הנעליים שלכם, אל תוותרו על מדידתן בחנות. ישנן נעליים בעלות גזרות רבות, שונות ומגוונות. ריבוי גזרות הנעליים עשוי בהחלט לגרום לסטיות במידת הנעל ולכן חשוב מאוד למדוד אותן בחנות.

טעות רווחת היא לחשוב שאורך הרגל בלבד משפיע על מידת הנעליים שלנו. גם לרוחב כף הרגל מקום בקביעת מידת הנעל, כך שחשוב לבחור נעל שתהלום לא רק את אורך כף הרגל שלכם, אלא גם את רוחבה.

מידת הנוחות

נעליים אורטופדיות מטבען נוחות יותר מכל נעל רגילה אחרת, ובפרט כאשר מדובר בנעל ספורט. עם זאת, לא כל נעל ספורט אורתופדית תספק תחושת נוחות מקסימלית לכל אחד.

כאשר אתם מודדים נעל ספורט אורתופדית, הקפידו לנעול אותה עם גרב אותה אתם רגילים לגרוב במהלך היום יום ופסעו מספר צעדים לאורך החנות.

ישנם אנשים המזלזלים בחשיבות מדידה עם גרב אישית מהבית וכך מרגישים נוחות עם הגרב אותה קיבלו מהחנות, שבה אינם משתמשים בחיי היום יום בדרך כלל, מה שעלול להוביל לקניית נעל שגויה.

הלימה למדרסים

באם אתם משתמשים במדרסים, הקפידו להגיע לחנות עם המדרסים ומדדו את הנעל איתם. כמו כן, רצוי למדוד נעל בחצי מידה גדולה ממידתכם הרגילה, וזאת לצורך הכנסה קלה של המדרס ונוחות מקסימלית בעת הליכה, ריצה וכדומה.

הלימה לבעיה

בעיות שונות בכף הרגל עשויות להוביל לצורך של נעילת נעל אורתופדית, למשל: פלטפוס, שינוי צורת כף הרגל, שברים, דלקות למיניהן עוד.

חשוב להתאים את דגם הנעל לבעיה הספציפית בכף הרגל לצורך שיפור מקסימלי באיכות החיים ומניעת נזקים שונים העלולים להיווצר מדגם נעל שאינו הולם

נעל אורתופדית אופנתית? זה לא מופרך

טעות נפוצה לחשוב שנעל אורתופדית פירושה נעל שאינה אופנתית. יצרני הנעליים מודעים לצורך החשוב בנעילת נעל שמחד נוחה והולמת לבעיה ומאידך בעלת מראה עדכני ואופנתי, ולכן אתם לא צריכים לוותר ולהתפשר על עיצוב הנעל.

לסיכום, נעל אורתופדית מהווה חלק משמעותי בשיפור איכות החיים לסובלים מבעיות שונות בכף הרגל. חשוב לזכור שלא כל נעל אורתופדית תתאים לכם, ואי מודעות לכך עלול להוביל לקניית נעל שלא רק שאינה הולמת, אלא אף עלולה לגרום לבעיות נוספות בכף הרגל. 

.

רוצים לשמוע עוד פרטים?