משקולות קטלבלס

משקולות הקטלבלס שהיו בעבר בשימוש החוואים ברוסיה, הפכו להיות אחד מסוגי המשקולות הנפוצות ביותר בעולם לאימונים פונקציונליים מתקדמים.
קטלבל

Table of Contents

משקולות הקטלבלס

משקולות הקטלבלס שהיו בעבר בשימוש החוואים ברוסיה, הפכו להיות אחד מסוגי המשקולות הנפוצות ביותר בעולם לאימונים פונקציונליים מתקדמים.

המשקולות היו בשימוש הצבא הסובייטי ועברו לשימוש בארה"ב לאימונים בעלי עצימות גבוה ומשם עשו את דרכם גם לישראל וככה הלאה לכל העולם.

בכדי לעבוד נכון עם משקולות קטלבלס, הדבר הראשון החשוב ביותר הוא לבחור את המשקל הנכון, בחירת המשקל הנכון היא הדרך להגיע לתוצאות. יש להכיר בעובדה כי משקולות קטלבלס נועדו לאימונים עצימים מאוד, לכן, אל כדאי בכלל לבחור ולהתחיל להתאמן עם משקל נמוך. יחד עם זאת יש לבחור במשקל נכון שלא יגרום לנזקים פיזים.

מהו משקל Kettlebell אופטימלי למתחילים

מוכנים להתחיל באימון קטלבל, אבל לא יודעים מאיפה להתחיל? הפעם נספק לכם את כל המידע הדרוש לכם להתחיל בדרך הטובה ביותר את האימון עם משקולות קטלבלס.

הבעיה בבחירת משקל קטלבל למתחילים

ישנן כמה בעיות בבחירת משקל קטלבל בהתאם לחוויית האימון אותה רוצים ליצור. אם מעולם לא התאמנתם עם משקולות לפני כן, אתם עשויים לחשוב שמשקולות המתחילים המומלצות הן כבדות מידי.

לעומת זאת, אם התאמנתם עם משקולות במשך שנים, אתם עשויים לחשוב שהמשקולות שמוצעות לכם קלות מדי. אתם צריכים לעזוב את התםיסה הנוכחית שלכם לגבי אימון משקולות, ותראו את הפעמון הכבד כמשהו חדש ושונה. מסיבה זו, אינכם יכולים לחוות דעה לגבי המשקל שאתם חושבים שאתם זקוקים לו.

עליכם לעשות את מה שכל מאמן בעולם מקווה שתעשו: להיות פתוחים, להקשיב וללמוד. אמנם אתם אולי לא חושבים שאתם צריכים, אחרי שתעשו את האימון הראשון שלכם עם משקולות קטלבלס אתם תראו את התוצאות בהתאם.

אימון קטלבל שונה מאוד מאימוני משקולות וכוח סטנדרטיים. אתם תשתמשו במספר קבוצות שרירים בו זמנית באמצעות תנועות בליסטיות וגוף מלא. סביר להניח שמעולם לא התאמנתם ככה.

היכולת לשלב מספר שרירים שיעבדו במקביל, הם אלו שיובלו לתואצות המהירות והמיוחדת שאתם מצפים להן, אחרי שנים של אימונים בחדרי כושר, רוב המאמנים יחלקו לכם את התרגילים ככה שכל אחד מהם עובד על שריר אחד. ביצוע תרגילים עם משקולות קטלבלס מוביל לשימוש במספר שרירים שפועלים ואלו יוצרים חווית אימון עצימה במיוחד.

בכדי לבחור את סוג האימון הנכון, יש להתייעץ עם איש מקצוע שמומחה ומכיר את האפשרויות והתרגילים הקיימים עם משקולות קטלבלס, זאת תוך הקפדה על יציבה נכונה, שמירה על הגב והכתפיים והכל בתרגילים נכונים שמובילים לתוצאות מהירות.

כאשר התרגילים מבוצעים כראוי, תנועות עבודה עם משקולות קטלבלס ישפרו את שליטת גופכם, יקצרו את זמן האימון ויעניקו לכם תוצאות פונקציונליות (ומבנה גופני). זה לא יהיה דומה לשום דבר שעשיתם בעבר. אפילו יותר טוב, לעולם לא תשתעממו באימון.

מתנועות פשוטות למאות תרגילים

קטלבל

בזכות הפריצה של משקולות אלו לכל תחומי האימון, מאמנים לקחו את כל השיטות האלו צעד קדימה, היוטיוב מלא בהמון סרטונים עם תרגילים שונים שעובדים כל אחד מהם על קבוצת שרירים מלאה ונותן אפקט של עצימות שלא נגמרת במהלך כל האימון.

תנועות הליבה באימון הקטלבלס התפוצצו למאות תרגילים וטכניקות חדשות. ברגע שתצאו לדרך, לעולם לא תצטרכו להפסיק. בהנחה שהייתם לפחות בפגישה אחת עם איש מקצוע מהקטלבל ומוכנים להתחיל.

בחירת משקל קטלבל מתחיל

הדבר הראשון הוא בחירת משקל נכונה, משקולות הקטלבלס הן באותו הגדול ואותה הצורה בדיוק אך לכל אחת מהן משק שונה, למרות שהיום ניתן לראות בהרבה חדרי כושר ומקומות לאימונים עצימים כי המשקולות מגיעות בצבעים שונים לצורך ההבדל בינהם, למרות זאת קיימות גם משקולות קטלבלס בגדלים שונים בכדי שניתן יהיה להבדיל בינהם, אך המשקולות המקוריות והפיזיות הנכונות מגיעות כולן בגודל וצורה אחידה ובמשקלים שונים.

יש לבחור את המשקל של המשקולות בהתאם ליכולות הפיזיות, ככל שיש לכם יותר יכולות פיזיות להרים משקל ואתם בעלי יכולת פיזית, זה הזמן לבחור משקל בהתאם. אם אתם בתחילת הדרך אתם צריכים להתחיל בהתאם במשקלים נמוכים יותר.

רוצים לשמוע עוד פרטים?