מה לאכול אחרי אימון

מה לאכול אחרי אימון

Table of Contents

במהלך פעילות גופנית אנו מוציאים הרבה אנרגיה ועל מנת לסייע לגוף למלא את המצברים מחדש, עלינו להקפיד על תזונה בריאה ומתאימה. את רמות האנרגיה יש לחדש מקסימום כחצי שעה לאחר האימון באמצעות חטיף או בכל פריט מזון אחר שמכיל כמות גבוהה של חלבון.

מדוע חשוב לשים לב לתזונה שלאחר אימון

בחירה בתזונה מתאימה לאחר האימון עוזרת לגוף להתאושש מהמאמץ שהוצאתם ומסייעת בבנייה ועיצוב של שרירי הגוף עליהם עבדתם בזמן האימון. במהלך האימון, הגליקון שהוא רב סוכר שבנוי מגלוקוז ומטרתו לסייע בשימור האנרגיה בגוף מתרוקן ועלינו לחדש אותו בגוף. אכילה של חלבון גם היא הכרחית כיוון שהיא בונה את השרירים. כמו כן, המזון שבו בוחרים צריך להכיל רמה גבוהה של מינרלים שיוצאים מהגוף כחלק מתהליך ההזעה. אימוני כושר ואי שמירה על תזונה מתאימה יכולים להוביל לרמת סוכר נמוכה שעלולה לגרום לתופעות לוואי כמו סחרחורת, בחילה או כאבי ראש. הקפדה על התזונה בשילוב האימונים יבטיחו גם את השגת יעדי הכושר שהצבתם לעצמכם.

מה אוכלים אחרי אימון?

לפני שמתחילים באימון כדאי לצרוך כמות לא גדולה של פחמימות מורכבות. לאחר האימון, מומלץ לאכול ארוחה מסודרת אך ישנם אנשים שארוחה שלמה מרגישה להם כבדה מדי ועבורם קיים הפתרון של חטיף שעשיר בחלבון שיחזיר את האנרגיה לגוף עד אשר יוכלו לאכול ארוחה מלאה. על מנת לקבוע כמה גרם חלבון צריך לצרוך ביום ניתן לחלק את המשקל ב 2.2 ולאחר מכן לכפול את אותו מספר ב 0.4. הארוחה צריכה גם לכלול פחמימות מורכבות כמו אגוזים, קינואה או לחם מלא וחלבון כמו טופו או דג. כאשר מדובר באימונים קשים, ההמלצה היא לרוב לאכול ארוחה שמכילה כארבעים גרם פחמימות וכעשרים גרם חלבון.  במידה ומדובר באימון יותר קל, היחס יכול להיות זהה. בכל מקרה, כדאי להימנע ממאכלים שמורכבים מפחמימות פשוטות כמו חטיפים או לחם לבן ואף ממשקאות מתוקים עשירים בסוכר.

נוזלים בגוף לאחר אימון

בזמן האימון הגוף מאבד הרבה נוזלים (דרך הזיעה) והחזרת אותם נוזלים הוא אפילו יותר חשוב מהמזון שתכניסו בתום האימון. גם אם הפסקתם להתנשם בכבדות ואתם מרגישים שהגוף נמצא במצב מנוחה, חשוב להמשיך ולהזין את הגוף עם מים. את כמות המים יש להתאים לסוג האימון, מצבו הפיזי של המתאמן ותנאי השטח בהם נערך האימון. ישנם מחשבונים שניתן באמצעותם לקבל מידע על כמות המים שיש לצרוך אך שימוש בנוסחה של שקילה עצמית טרם האימון ולאחריו ושתייה של 16 גרם מים עבור כל קילו שירדתם ייתן את המענה.

מה לאכול אחרי אימון כדורסל?

כאמור, המזון שמכניסים לגוף לאחר אימון גם תלוי בסוג האימון שבוצע. לאחר אימון כדורסל למשל, יש להכניס מזון שכולל חלבון ושומן וכמות פחמימות שתשנה מדי יום בהתאם לרמת הפעילות שבוצעה. הפחמימות מספקות אנרגיה לגוף – במידה ומדובר למשל באימון משקולות או ספרינטים, התזונה של אותו יום תהיה מורכבת מכמות גבוהה של פחמימות. בימים של מנוחה או פעילות קלה, לא יהיה צורך בכמות כה גבוהה של פחמימות.

אם החלטתם לשנות את שגרת חייכם ולעבור לחיים פעילים יותר שיכללו אימוני ספורט קבועים, עליכם לגשת אל יועץ תזונה שיידע להתאים עבורכם את תפריט שיתאים לשגרת האימונים. ברוב מכוני הכושר כיום ישנם מדריכים בעלי הכשרה בתחום התזונה שיוכלו לבנות לכם תפריט אימונים שכולל תפריט תזונה שמותאמת לאופי של האימון. הקפדה של שגרת האימונים והתזונה תבטיח את התוצאות הרצויות.

רוצים לשמוע עוד פרטים?