איך לבחור נעליים מתאימות לסוג הפעילות הספורטיבית שאתם עושים?

בחירה של נעליים נכונות לפעילות הספורטיבית שלכם לא רק תאפשר לכם לממש את הפוטנציאל האתלטי שבכם אלא גם תגן על בריאותכם! אז בין אם אתם מכורים לסטריט בול נטו או משלבים פעילות גופנית נוספת – חשוב שתבחרו את הנעליים הנכונות. כך תעשו זאת.
נעלי ריצה

Table of Contents

בדקו את משקל הנעל

כל כדורסלן מתחיל יודע שהמשקל של הנעל תשפיע על הריחוף הבא שלו ועל יכולתו לצאת במהירות מהמקום. למעשה, המותגים המובילים בתחום כל כך מודעים לכך, שעל הרבה מהנעליים תוכלו למצוא את משקל הנטו שלהם עוד לפני שאתם מחליטים אם הן מתאימות לצרכים שלכם. לכן, חשוב לתת דגש על עניין זה ולבדוק שהם אכן מאפשרות לכם לנתר בקלות ולא מוסיפות משקל מיותר.

שימו לב לחומרים שמרכיבים את הסוליה

לא לחינם אצנים רבים מעדיפים למשש את הסוליה עוד לפני שהם מודדים את הנעליים שלהם. למעשה, ככל שהסוליה תספק אחיזת שטח טובה יותר, אתם תוכלו לרוץ במגוון רחב יותר של משטחים. יחד עם זאת, אסור לשכוח שלמסלולי הריצה או הדשא המסורתיים – ייתכן ותעדיפו דווקא נעליים בעלי אפשרות להברגה של פקקים ייעודיים.

אל תתפשרו על הנוחות

נוחות מהווה את הפרמטר הכי חשוב והסיבה שבגללה אנו מעדיפים לרכוש מותגים איכותיים שילוו אותנו למשך שנים. נעלי הוקה נוחות או נעלי נייקי עם רפידה איכותית – יאפשרו לכם לבצע הליכות ממושכות גם בקיץ הישראלי החם. זאת בזכות גפות עם חורים אשר מאפשרים כניסה ויציאה של אוויר ושומרות על טמפרטורה אופטימלית להליכה.

 מדדו את גובה הגפה

בעוד שעבור כדורסל אנו נבקש להשיג נעל בעלת גפה עליונה אשר עוטפת את הקרסול, בענפים כדוגמת כדורגל, קט רגל או אף טיפוס – אנו נעדיף נעליים נמוכות יותר. הסיבה לקח נעוצה בעובדה שבכדורסל אתם תהיו חשופים יותר לפגיעות קרסול ולכן שווה להעדיף נעליים שיעניקו מעטפת של הגנה לאזור רגיש זה.

שאלו על בולמי זעזועים

למרות שבאופן מסורתי אנו נוטים להתייחס לאספקט זה של הנעל ביחס לענפים הקשורים לאתלטיקה קלה ולענפי הכדור – גם ענפים אחרים זקוקים לבולמי זעזועים איכותיים. כך שגם אם אתם חובבי TRX או שאתם מאלו שמעדיפים להרים משקולות, חשוב לברר על העניין. כיום ישנם מגוון טכנולוגיות המאפשרות לצמצם את הזעזועים בכף הרגל ולתמוך בעמוד השדרה באופן טוב יותר.

נעילה והסרה זה שם המשחק

אם אתם עוסקים בענפים כגון טריאתלון או שאתם נוטים לדלג בחדר הכושר בין אזור הספינינג למשקולות – חשוב לבדוק עד כמה יהיה לכם קל להסיר ונעול את הנעליים שלכם. כאן מומלץ לשקול נעליים אשר לאו דווקא נסגרו בעזרת שרוכים אלא בעזרת סקוצ'ים, אולם בכל מקרה מדובר בהעדפות אישיות אשר יתאימו באופן ספציפי לסגנון ולצרכים הספורטיביים שלכם.

 קחו בחשבון את מיקום הפעילות

עניין נוסף שכדאי לקחת בחשבון הוא מיקום הפעילות או במילים אחרות: Indoor vs Outdoor. ענפי ספורט אשר מצריכים לצאת מחדר הכושר ולשהות תחת כיפת השמיים יאתגרו את הנעליים שלכם בכל יום מחדש ולכן צריך לקחת בחשבון את הרכב החומרים, צפיפות הבד והטמפרטורות שבהן הסוליה לעמוד. אחרי הכל, ג'וגינג באספלט החם אינו דומה לריצה בהליכון ממוזג. לא לכם ולא לנעליים שלכם.

לסיכום: אין ספק שחשוב להתאים את סוג הנעליים להעדפות הספורטיביות שלכם. שאלו את עצמכם באילו ענפים את מתכוונים להתמקצע, מה חשוב לכם שהנעל תעניק לכם ובאיזה תדירות את מתכוונים להשתמש בנעליים. לאחר שיהיו לכם את התשובות – הבחירה בנעל המתאימה תעשה קלה יותר מאי פעם.

רוצים לשמוע עוד פרטים?